TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU
AMAÇLARI:
-ÖGRENCILERIN DERS BASARISINI VE GELISIMLERINI ARTTIRMAK
-ÖGRENCILERIN DIKSIYONUNU DÜZGÜN HALE GETIRMEK
-GENÇLERIN KÜLTÜREL GELISIMINI SAGLAMAK
-ÖGRENCILER VE AILELER ARASINDA ILETISIMI VE SEVGIYI ARTTIMAK
-OYUN SAYESINDE SINIF IÇI UYUMU, ILETISIMI, SEVGIYI, BIRLIK VE BERABERLIGI ARTTIRMAK
-ÖGRENCILERIN HAYAL VE DÜSÜNCE GELISIMI
-KELIME HAZNESININ GELISIMI
-DEYIMLER VE ATASÖZLERININ KAVRANMASI KONUSUNDA GELISIM
-GÖRSEL HAFIZAYI GELISTIRMEK
-ÇOCUKLAR IÇIN ÖGRENMENIN EN ETKIN YOLLARINDAN BIRI OLAN OYUN ILE ÖGRENMEYI UYGULAMAK
-MÜFREDATTAKI IÇERIK VE KAZANIMLARI OYUN YOLUYLA ÖGRETME
-OYUNUMUZ O YIL IÇINDEKI TÜM DERS KONULARINI IÇERDIGI IÇIN KONU TEKRARI VE ÖDEV VERMEYI EN AZA INDIRME
-OYUNU DIGER BÜTÜN DERSLERE DE UYGULAYARAK YUKARIDAKI BELIRTTIGIMIZ AMAÇLARI DIGER DERSLERE DE YAYMAK. BU AMAÇLARIN KAZANILMASINI KOLAYLASTIRMAK
-INSANIN KENDI ANA DILINE SAHIP ÇIKMASI GEREKTIGINI KAVRATMAK
-ANA DILIN ÖNEMINE VURGU YAPMAK
-TÜRK DIL KURALLARININ DOGRU KULLANIMINI SAGLAMAK
-ANA DILIMIZDEKI EKSIKLIKLERI TAMAMLAMAK
ÖZET
ÖGRENCILERIN DERS BASARISINI, GELISIMLERINI ARTTIRMAK VE KÜLTÜREL GELISIMINI SAGLAYARAK ÖGRENCILERIN DIKSIYONUNU DÜZGÜN HALE GETIRMEK.
ÖGRENCILER VE AILELER ARASINDA ILETISIMI VE SEVGIYI ARTTIMAK.ÇOCUKLAR IÇIN ÖGRENMENIN EN ETKIN YOLLARINDAN BIRI OLAN OYUN ILE ÖGRENMEYI UYGULAYARAK MÜFREDATTAKI IÇERIK VE KAZANIMLARI OYUN YOLUYLA ÖGRETMEK.
PROJE KAPSAMINDA ÖGRENCILERIMIZ ILE BIRLIKTE LOGO ÇALISMASI VE OYUN KUTUSUNUN TASARIMI YAPILDI. PROJE KAPSAMINDA 1418 ÖGRENCIYE VE 155 VELIYE TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU EGITIMI VERILMIS, BELIRLI ÖGRENCI VE VELILERIMIZLE ANKET ÇALISMALARI YAPILMISTIR.
YAPILAN ANKET ÇALISMASINDA ALINAN VERILER SONUCUNDA;
* VELILERIN % 96 SI ÖGRENCILERIN ISE %98 I OYUNUN DERSLERE DIREK OLUMLU KATKI ETTIGI GÖRÜSÜNDEDIR.
* ÖGRENCILERIMIZIN %100 Ü OYUNU OYNAMIŞTIR.
*VELILERIMIZIN % 29 U OYUNU ÇOCUKLARIYLA BIRLIKTE OYNAMISTIR.
*ÖGRENCILERIN % 81 I VELILERIMIZIN ISE %46 SI OYUNUN DIKSIYONLARINA KATKISI OLDUGUNU BELIRTMISTIR.
*ÖGRENCILERIMIZIN % 45 I VELILERIMIZIN ISE % 34 U OYUNUN OYUNUN AILE IÇI ILETISIMI VE SEVGIYI ARTTIRDIGINI BELIRTMISTIR.
*ÖGRENCILERIMIZIN % 78 I HAYAL VE DÜSÜNCE DÜNYALARININ GELISTIGINI BELIRTMISTIR.
*ÖGRENCILERIMIZIN % 95 I KELIME HAZNELERININ GELISTIGINI BELIRTMISTIR.
*ÖGRENCILERIMIZIN % 55 I BU OYUNU ONLINE MOBIL OYUN OLARAK GELISTIRILMESI GEREKTIGINI DÜSÜNÜRKEN %45 I ISE OYUNUN BU HALIYLE KALMASI GEREKTIGINI BELIRTMISTIR.
-BELIRLI SINIFLARINÖGRENCILERINE PROJE ÖNCESI VE SONRASI YAPMAKTA OLDUGUMUZ ÖLÇME VE DEGERLENDIRME TESTLERI SONUCUNDA DERS KONULARINDAKI TESPIT ETTIGIMIZ YÜZDELIK NET ARTISI;
*TÜRKÇE DIL BILGISI KONULARINDA % 28
*TÜRKÇE YAZIM BILGISI KONULARINDA % 32
*EDEBI TÜRLER VE SÖZ SANATLARINDA % 45
*SÖZCÜKTE ANLAM KONULARINDA %24
*CÜMLEDE ANLAM KONULARINDA %15
*PARÇADA ANLAM KONULARINDA %18
-ÖGRENCILERIMIZIN YAS GRUBU VE SINIFLARINI BAZ ALARAK;
*5. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU
*6. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU
*7. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU
*8. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU OLARAK 4 ADET OYUN KUTUSU TASARLADIK BUNU ILKOKUL VE LISE SEVIYESI ILE TÜM YAS GRUPLARINA ÖZEL TASARLANMASI MÜMKÜNDÜR. AYRICA DIGER DERSLER IÇIN DE UYGULANABILINIR BIR PROJEDIR.
-TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNUNU MOBIL OYUN OLARAK TASARLAYARAK SEVIYE, SINIF VEYA YAS KATEGORILERINDE AYRI AYRI TASARLANARAK OYNANMASINI SAGLAMAK PROJENIN DIGER ASAMALARINDAKI HEDEFLERIMIZDENDIR. AYRICA TÜRKÇE DERSINDE OLDUGU GIBI DIGER DERSLERDE DE MOBIL OYUN OLARAK TASARLAYARAK SEVIYE, SINIF VEYA YAS KATEGORILERINDE AYRI AYRI TASARLANARAK OYNANMASINI HEDEFLIYORUZ. BU GELISTIRDIGIMIZ MOBIL OYUNLARIN EBA SISTEMI ÜZERINDEN TÜM ÖGRENCILERE ULASMASINI HEDEFLIYORUZ.
GEREKÇE
-ÖGRENCILERE TÜRKÇE, TÜRK DILI VE EDEBIYATI ALANINDA DIL BILGISI VE KÜLTÜREL ANLAMDA GELISTIRMEK
-OYUN ARACILIGI ILE SEVGI, DOSTLUK VE BARIS DUYGULARINI PEKISTIRMEK
-DIL BILGISI KONULARINI ÖGRENCILERE OYUN ARACILIGI ILE KAVRATMAK
-OYNAYARAK, SEVEREK, EGLENEREK DERS KONULARININ TEKRAR EDILMESI
-YAPARAK, YASAYARAK ÖGRETMENIN SAGLANMASI
-TÜRK DILI KONUSUNDA FARKINDALIK YARATMAK
-TURKÇEYI DOGRU KULLANIMINA TESVIK ETMEK
-TÜRKÇEYI DOGRU VE EGLENCELI TANIMA, TANITMA
FAALİYETLER
-ÖGRENCILERE, ÖGRETMENLERE VE VELILERE KAZANIMLAR KONUSUNDA BILGI VERILDI
-ÖGRENCILERE SUNUM YAPILARAK TÜRKÇE LABIRENT OYUNU ÖGRETILDI
-ÖGRENCILER VE 3 PROJE DANISMANI TARAFINDAN OYUN KUTULARI GELISTIRILEREK ÜRETIMI YAPILDI
-PROJENIN ÖNCESINDE VE SONRASINDA ÖLÇME VE DEGERLENDIRME TEST ÇALISMASI YAPILARAK TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNUNUN DERSLERE KATKISI ÖLÇÜLMÜSTÜR
-PROJE KAPSAMINDA VELI VE ÖGRENCILERIN GÖRÜSLERI ALINMIS, PROJE KAPSAMINDA VE BU IKI GRUBA DA ANKET ÇALISMASI YAPILMISTIR
- PROJENIN EVLERDE UYGULANMASI IÇIN AILELERIMIZE SEMINER VERILMISTIR.
- PROJE KAPSAMINDA ÖGRENCILERIMIZ ILE BIRLIKTE LOGO ÇALISMASI VE OYUN KUTUSUNUN TASARIMI YAPILMISTIR.
-PROJE KAPSAMINDA 1418 ÖGRENCIYE VE 155 VELIYE TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU EGITIMI VERILMIS, ÖGRENCI VE VELILERIMIZLE ANKET ÇALISMALARI YAPILMISTIR.
YÖNTEM
- OYUN KUTULARI HAZIRLAYARAK TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU HAZIRLANDI.
-ÖGRENCILERE SUNUM YAPILARAK TÜRKÇE LABIRENT OYUNU TANITILDI.
-BU PROJEDE TARAMA MODELI KULLANILARAK ÖGRENCI, ÖGRETMEN VE VELI GÖRÜSLERI ALINMISTIR.
-PROJENIN UYGULANMASI IÇIN VELILERE SEMINER VERILMISTIR.
-ÖLÇME VE DEGERLENDIRME TEST ÇALISMASI YAPILARAK DERSLERE OLAN KATKISI ÖLÇÜLMÜSTÜR.
SÜRE
05.02.2018 - 05.05.2018 TARIHLERI ARASINDA 3 AYLIK SÜRE HEDEFLENMISTIR.
ETKİLERİ
ÖGRENCILER ARASINDA TAKIM RUHU OLUSTURULDU.
-TÜRKÇE VE GENEL KÜLTÜR ALANINA AIT ILGI ARTISI GÖZLENDI.
-KELIME HAZNESI VE DIKSIYON GELISIMI ALANINDA ARTIS GÖZLENDI.
-OYUN ILE ÖGRENME SAYESINDE ÇOCUKLAR YASAYARAK EYLENEREK VE GRUP IÇINDE YAPTIKLARI FAALIYETLERDEN DAHA ÇOK KEYIF ALDIKLARI GÖZLEMLENMISTIR.
- SINIF IÇINDE DE UYGULANAN BU TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU ÇOCUKLARIN BASARILI OLABILMELERI IÇIN GEREKLI OLAN SOSYAL BECERILERI KAZANMASINDA ETKILI OLDUGU GÖZLEMLENDI.
-BU DERS OYUNU ILE ÖGRENCILERIN BASARMA VE BASARISIZLIKLARLA BAS EDEBILDIGI TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU ESNASINDA STRATEJI GELISTIRDIGI VE KENDINI GÜDÜMLEDIGI GÖZLEMLENMISTIR.
- TABI KI BU ARADA AILE IÇI ILETISIMIN ARTIGI PROBLEMLI DAVRANISLARIN AZALDIGI BASARILI OLMA ISTEGININ ARTTIGI VE AILELERIN ZAR, PARA, EMLAK, AL-SAT VE CEZALANDIRMA OLMADIGI IÇIN ÇOCUKLARINI GELISTIRMIS OLDUGUMUZ TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNUNA TESVIK ETTIGI VE ONLARLA BIRLIKTE OYNAMAYA GAYRET ETTIKLERI GÖZLEMLENMISTIR.
- EGITICI VE ZEKAYI GELISTIRICI ÖZELLIKTE HAZIRLANMIS BU DERS OYUNU EGITIM KURUMLARINDA VE AILE IÇI OYNANABILECEK ÖGRENCILERIN BASARI DÜZEYLERI VE ZEKALARININ ARTTIGINI YAPTIGIMIZ ANKET, ÖLÇME VE DEGERLENDIRME ILE BIREBIR GÖRÜSMELERIMIZDE TESPIT ETTIGIMI SÖYLEYEBILIRIZ.
PROJE ÜRÜN ÇIKTILAR
PROJEYE KATILAN ÖGRENCILER: 1418
PROJEYE RESMI OLARAK DAHIL OLAN VELI SAYISI: 155
DANISMANLIK HIZMETI VEREN : 3
1. ÇALISMA
1 SORU 1 CEVAP BÖLÜMÜ
https://drive.google.com/open?id=1HwxnXJc7u1rmvX1Gjh-8r1E_vCyUGquT
2. ÇALISMA
TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNUNU HAZIRLAMA SÜRECI
https://drive.google.com/open?id=14wKld_cXKHjjzZW-30U6OTDHh6pDIzUJ
3. ÇALISMA
TÜRKÇE DIL LABIRENT PROJESI HAKKINDA ÖGRETMENLERIMIZIN BILGILENDIRILMESI
https://drive.google.com/open?id=1O3ngP8ZKaZ2s87GUIN6Q0N9Ygpor8ZvE
4. ÇALISMA
TÜRKÇE DIL LABIRENT PROJESI VELI SEMINER VE ANKET ÇALISMASI
https://drive.google.com/open?id=1VMfgHZ5sDEJXeDGWl3_bUjFIdloSwiFf
5. ÇALISMA
TÜRKÇE DIL LABIRENTI OYUNUNUN SINIFLARDA UYGULANMASI
https://drive.google.com/open?id=1cr5bvEkqrJvg_JapSkWyuLwaFONH7DK3
6. ÇALISMA
PROJENIN LOGOSU
https://drive.google.com/open?id=19oHUXbdgnFwHeQt-ldjaTx3rX7Mvt_ez
7. ÇALISMA
TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNUNUN TANITIMI
https://drive.google.com/open?id=1pGlUweBA2plw68fXuu4EfzTSA_a0Hm74
8. ÇALISMA
TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNUNUN EVDE UYGULANMASI
https://drive.google.com/open?id=19JQSTo9lSybnEknBn9msPRtn7BpsYHNO
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
-EGITIM VEREN KURUM VE KURULUSLARIN GEREK ÖRNEK UYGULAMALAR GEREKSE BILGILENDIRME ÇALISMALARIYLA YETERLI ALT YAPIYI SAGLANACAKTIR. BU DA ÖGRENCI, ÖGRETMEN VE VELILERDE; TÜRK DILININ KAVRAMASINDA VE BUNLARIN UYGULANMASINDA ÖNDERLIK EDEREK ÖGRENCILERIMIZE FARKINDALIK SAGLAYACAKTIR.
- EGITIM GÖRMEKTE OLAN ÖGRENCILERIN ILERDE ILÇEMIZ, ISTANBUL VE ÜLKEMIZ IÇIN TÜRK DILI VE KÜLTÜRÜNE DUYARLI BIRER ÖRNEK ÖGRENCI OLMASINI DESTEKLEYECEKTIR.
- PROJEMIZ TÜRKÇE DERSINI ETKIN VE DAHA ISLER HALE GETIRECEKTIR.
- 32 SINIFTA 1418 ÖGRENCI VE BUNLARIN AILELERIYLE PROJEMIZ UYGULAMAYA DEVAM ETMEKTEDIR.
ILK ALDIGIMIZ SONUÇLAR DOGRULTUSUNDA PROJENIN OKULUMUZDA DIGER BRANSLARA DA ÖRNEK OLMASI VE TÜM DERSLER DE UYGULANABILIR HALE GETIRILMESI PROJENIN HEDEFLERI ARASINDADIR. BU DERS OYUNU TÜM DERSLERE IÇIN GELISTIRILEBILINIR. YAPIMI KOLAY MALIYETSIZ VE KOLAYLIKLA UYGULANABILINIR.
- PROJEMIZ EGITIM ÖGRETIM DÖNEMLERI IÇINDE KAPSADIGI BÖLGEYI GENISLETEREK UYGULANMASI VE OKULUMUZ, BÖLGEMIZ, ILÇEMIZ, ILIMIZ, ÜLKEMIZ VE DÜNYA SIRALAMASIYLA YAYGINLASTIRILMASI VE PROJENIN BU SIRALAMAYLA SÜRDÜRÜLMESI HEDEFLENMISTIR.
-TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU HER SINIF VE YAS KATEGORISINE GÖRE AYRI TASARLANMAKTADIR. ÖRNEGIN: TEKERLEME KARTLARI, TÜRKÇE SÖZLÜGÜ, SÖZCÜK DÜKKANI, BILMECE ATÖLYESI VE BILGI EVI GIBI KATEGORILERI ÖGRENCILERIN SEVIYELERINE, SINIFLARINA VE YAS KATEGORISINE GÖRE DEGISMEKTEDIR. BU SENE 6. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU OYNAYAN BIR ÖGRENCIMIZ SENEYE 7. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNUNU OYNAYABILIR.
-ÖNÜMÜZDEKI DÖNEM PROJENIN HIZLI BIR SEKILDE YAYILMASI AMACIYLA DERS KUTU OYUNUNU 1. SINIFTAN 12. SINIFA KADAR HER SINIFIN MÜFREDATINDAKI IÇERIK VE KAZANIMLARINA UYGUN, KENDI YAS KATEGORISINE GÖRE TASARLAYARAK IOS, ANDROID, WINDOWS VE PHONE GIBI PLATFORMLARA UYUMLU MOBIL OYUNU GELISTIRMEYI PLANLIYORUZ. BU SEKILDE ONLINE BAGIMLILIK YAPAN ZARARLI VE VAKIT ÖLDÜREN OYUNLARDAN DA ÇOCUKLARIMIZI UZAK TUTMAYI HEDEFLIYORUZ.
-ÖGRENCILERIMIZIN YAS GRUBU VE SINIFLARINI BAZ ALARAK;
*5. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU
*6. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU
*7. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU
*8. SINIF TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU OLARAK 4 ADET OYUN KUTUSU TASARLADIK BUNU ILKOKUL VE LISE SEVIYESI ILE TÜM YAS GRUPLARINA ÖZEL TASARLANMASI MÜMKÜNDÜR. AYRICA DIGER DERSLER IÇIN DE UYGULANABILINIR BIR PROJEDIR.
-TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNUNU MOBIL OYUN OLARAK TASARLAYARAK SEVIYE, SINIF VEYA YAS KATEGORILERINDE AYRI AYRI TASARLANARAK OYNANMASINI SAGLAMAK PROJENIN DIGER ASAMALARINDAKI HEDEFLERIMIZDENDIR. AYRICA TÜRKÇE DERSINDE OLDUGU GIBI DIGER DERSLERDE DE MOBIL OYUN OLARAK TASARLAYARAK SEVIYE, SINIF VEYA YAS KATEGORILERINDE AYRI AYRI TASARLANARAK OYNANMASINI HEDEFLIYORUZ. BU GELISTIRDIGIMIZ MOBIL OYUNLARIN EBA SISTEMI ÜZERINDEN TÜM ÖGRENCILERE ULASMASINI HEDEFLIYORUZ.
GÖRÜNÜRLÜK
-SLAYT
-FOTOGRAF
-VIDEO
-ANKET(ÖGRENCI VE VELI)
-ÖLÇME VE DEGERLENDIRME TESTLERI
OYUN KUTUSU(TÜRKÇE DIL LABIRENT OYUNU)
-LOGO ÇALISMASI